Artikelen door Huw Hughes
Denim Dudes op Kingpins: de belangrijke denim trends voor lente/zomer 2021
De denim forecasting talk van Amy Leverton en Sam Trotman van het Britse trendvoorspellingsbureau Denim Dudes is inmiddels een vast onderdeel op het programma van Kingpins , de denim sourcing beurs die van 23 tot 24 oktober plaatsvindt in Amsterdam. De denim trends voor lente/zomer 2021? Dit zijn vier belangrijke thema’s: Thema 1. Eco Wanderer...
Beurzen|TALK Featuredbezig met laden...
Gaming, comfort en sharing: de grootste consumententrends volgens David Shah
Om de snelle veranderingen in de mode-industrie en de detailhandel bij te kunnen houden, moeten merken op de hoogte blijven van de nieuwste trends en het daarbij behorende consumentengedrag. Eerder deze maand sprak David Shah, eigenaar van Metropolitan Publishing, de uitgeverij achter Pantone View Concept, tijdens de tweejaarlijkse trendseminar...
Fashion |TRENDS Featuredbezig met laden...
Best Global Brands 2019: Luxe tweede jaar op rij snelst groeiende segment
Londen - Luxe voert, voor het tweede jaar op rij, de lijst van snelst groeiende sectoren aan. In de top 100 van de ‘Best Global Brands 2019’ van consultancybedrijf Interbrand, staan negen luxemerken. Het luxe segment was, net als een jaar eerder, de grootste stijger. Het groeide gemiddeld 11 procent in merkwaarde (jaar op jaar). Het Italiaanse...
BusinessMemberbezig met laden...
Hoe deze zakelijke trends de mode-industrie zullen beïnvloeden
Commercie verandert snel. De manier waarop bedrijven zakendoen, de hulpmiddelen en strategieën die ze gebruiken, de technologieën die ze implementeren en de manier waarop ze zichzelf presenteren en communiceren met de klant blijft veranderen. Merken die dit tempo niet kunnen bijhouden lopen het risico achter te blijven. Op donderdag werd in het...
Business|VERSLAG FeaturedMemberbezig met laden...
Kering verbindt zich tot volledige koolstofneutraliteit
Kering heeft een ambitieus plan aangekondigd om volledig koolstofneutraal te gaan werken binnen de eigen activiteiten en in de complete toeleveringsketen. Twee weken eerder maakte het luxeconcern bekend dat Gucci koolstofneutraal was geworden. Om dit doel te realiseren zal het Franse bedrijf zijn broeikasgasemissies van 2018 verrekenen, na...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
Hoe is het nu met Zweeds schoenenbedrijf Vagabond Shoemakers?
Marie Nilsson Peterzén, vice-president en creatief directeur van Vagabond Shoemakers, richtte het Zweedse schoenenmerk in 1993 samen met haar echtgenoot Mats Nilsson op, ongeveer twintig jaar nadat zijn familie het oorspronkelijke label, Vagabond, opzette. Vagabond richtte zich aanvankelijk alleen op herenschoenen, waarna het uitbreidde met...
Fashion |INTERVIEW Featuredbezig met laden...
No-deal Brexit kan leiden tot prijsstijging van 11,5 procent van Europese kleding
Londen - De prijs van kleding gemaakt in Europa en verkocht in het Verenigd Koninkrijk kan met 11,5 procent stijgen als het land later dit jaar de EU verlaat zonder akkoord, zo blijkt uit nieuw onderzoek. Volgens NimbleFins, een website over financiële dienstverlening, zou de prijsstijging - waarbij de prijzen van schoenen uit Europa ook met 4,1...
BusinessMemberbezig met laden...
Streetwearmerk Bench terug in Europa met lente 2020-collectie
Het Britse streetwearmerk Bench keert terug op de Europese markt. De lente 2020-collectie is de eerste nieuwe collectie van het label, dat na een faillissementsverklaring vorig jaar werd overgenomen door investeerder Gordon Brothers. Bench presenteerde de nieuwe collectie, bestaande uit zo’n 300 items, tijdens de Britse modevakbeurs Pure London....
BusinessMemberbezig met laden...
Patrick Grant op Pure London: Strikte voorschriften zijn nodig om de industrie ‘op te schonen’
“Mode is zo’n rommelig, overmatig consumptiemodel dat we de vreugde ervan zijn kwijtgeraakt, en we samen een manier moeten vinden om die vreugde terug te vinden.” Het is de uitspraak van de Britse modeontwerper Patrick Grant. De eigenaar van de Londense kleermaker Norton & Sons sprak tijdens Pure London over zijn zorgen rondom de fast fashion...
Fashion bezig met laden...
Condé Nast trekt investering Farfetch terug
De Amerikaanse uitgeverij Condé Nast heeft zijn investering van 234 miljoen pond in de luxe mode e-tailer Farfetch teruggetrokken. Dat meldt de Sunday Times. De uitgever van bladen zoals Vogue, Vanity Fair en GQ zou het niet eens zijn geweest met de grote bedragen die aan door het online platform aan marketing werden besteed. De twee bedrijven...
BusinessMemberbezig met laden...